من خلال موقع المجد برس تستعرض معكم في هذا المقال ،رواية حدث في ليلة ما الفصل الخامس 5 بقلم ميرفت السيد ، لمزيد من التفاصيل حول المقال تابع القراءة
رواية حدث في ليلة ما الفصل الخامس 5 بقلم ميرفت السيد
رواية حدث في ليلة ما البارت الخامس
رواية حدث في ليلة ما الجزء الخامس
رواية حدث في ليلة ما الحلقة الخامسة
اخذت تالين تقص عليهم ماحدث وبرغم إحساسها بالألم لمجرد التذكر ولكن كونها بريئة وضحية لمكيدة دوللي كان يحفزها على محو إحساس انها أخطأت كانت تقول لنفسها وللجميع بنهاية حديثها: انا عارفة اني غلطت في حاجة واحدة بس غلطتي اني كنت بريئة ولكنني هأتغير خلاص تالين الطيبة ماتت او بمعنى ادق اتقت… لت
بشركة مجد وتحديدا مكتبه وبينما هو منهمك بالعمل ولكن عقله لايكاد يزعجه بومضات من ليلة امس قاطع حبل افكاره السكرتيرة ابتي أخبرته بأن اسر بانتظاره فقالها دخليه بسرعة
دخل اسر بابتسامة المنتصر : باشا مصر
مجد #بقلم_مرفت_السيد بطريقته الهادئة : طالما مبتسم يبقى عرفت حاجة
اسر:حاجات ياابن عمي
مجد : انجز
اسر:دة الظاهر. البت عحبتك اوي
مجد بنفاذ صبر :ياتنطق ياتمشي
اسر:خلاص خلاص هقول
وربنا يعلم انا تعبت ازاي ودفعت قد إيه
مجد برزانته المعهودة:متشغلش بالك بفلوس هات الي عندك
اشر:شوف يامجد انا استدرجت انتيمتهم التالتة حلا بس دي على طول دماغها عالية انا اشتريتها ببرشامتين وغدوة محترمة الي حصل انها سمعت العقربتين بيتفقو على بنت انهم يستدرجوها لشاليه مهجور بتاع واحد من شلتنا اسمه باسم بس هو ميعرفش حاجة هما سرقو مفتاحه بدون علمه لأنه ليل نهار مسطول وبالنسبالك ……مش عارف اقولهالك ازاي
مجدبسخرية : شلة لطيفة اوي قول يااسر كمل متخافش
اسر: نور شافتك عندي واخدت بالها انك كل ليلة بتشرب وتنزل تجيب واحدة شكل تقضي معاها الليلة وقبل الفجر تطردها والصبح تكون ناسي وهما كانو عاوزين حد زيك عشان يغت…صب البنت الي بيدبرولها المكيدة دي بس والله يامجد انا ماكنت اعرف نيتهم ولااعرف البنت تبقى مين حاولت بس حلا ماتعرفش فعلا متزعلش #بقلم_مرفت_السيد يامجد انا هاقطع مع نور
مجد بغضب يحاول اخفائه: وصلني الشاليه ده وشوف يااسر مية الف جنيه لو عرفتلي البنت دي ومتقطعش مع نور دلوقتي بالعكس استدرجها لحد ماتعرف
اسروقد سال لعابه : مية الف يامجد بجد دة انا هاعرفلك اسم امها
مجدوهو يناوله رزمة من المال وينهض :خد دول وياللا بينا
تناولهم اسر بسعادة ووضعهم بجيبه
وصل مجد الشاليه بصحبة رجاله واسر معهم وطلب من الجميع الانتظار بالخارج ودخل بهدوء وظل يتجول فيه حتى رأي سلسلة بها حرف الT ملقاة على الفراش ورأي بقعة دم فوق ملاءة الفراش ووشاحا باللون الوردي
جلس مجد بحزن وهو يعبث بخصلات شعره بندم ويقول:ليه يامجد ليه عاجبك كدة الي حصل
ثم تمالك أعصابه واخذ السلسلة والوشاح الذي كانت رائحته بنفس رائحة تالين حتى
الملاءة اخذها وانصرف وطلب من احد رجاله بأن يراقب الشاليه ٢٤ ساعة
وبالسيارة قال لاسر:انا ماشي من عندك راجع الفيللا جدتي تعبانة بس اتفاقي معاك زي ماهو اوعى يااسر البنتين دول يحسو اني عرفت
اسر:حاضر يامجد متخافش
بمنزل عاصم بعدما أجرى فارس بعض المكالمات توصل #بقلم_مرفت_السيد لبعض النتائج وبتتبع الكاميرات استطاع ان يعرف مكان الشاليه
وقبل ان يغادر لمعاينته وبصحبته تالين
قالت تالين لعمها :عمي اسمحلي لازم اروح لبابا واصفي حساباتي معاهم
عاصم: الأول نلم الخيوط وبعدها انتي وانا معاكي لازم نزور قاسم
فارس:وانا قبلكم بس ياللا بينا الاول الأهم فالمهم
انصرفا الى شاليه باسم ووجد اثنان من زملائه عصام واشرف بانتطاره وأخبراه ببيانات صاحب الشاليه وبأنه صديق لدوللي وبانهم استجوبو حارس شاليه قريب لكنه لم يرى شيئا بالأمس وأخبرهم بأن رجلا ثري بسيارة فارهة ومعه حرس قد كان بالشاليه بوقت سابق اليوم
دخلت تالين مع فارس الشاليه ونظرت حولها وذكرى ليلة الأمس قد عادت بكل قوتها وقالت وهي تبكي :هو دة المكان يافارس
ثم فوجيء فارس ب………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حدث في ليلة ما)
في نهاية مقال رواية حدث في ليلة ما الفصل الخامس 5 بقلم ميرفت السيد نختم معكم عبرالمجد برس